قضیه برادر شدن مسلمین در مدینه

بايگاني

سایر امکانات

No Image
قضیه برادر شدن مسلمین در مدینه پيوند ثابت

در کتاب الدار المنثور سیوطی جزء السادس صفحه 77 در تفسیر سوره حج آیات 77-75 آمده است که رسول اکرم ( ص ) وارد مسجد النبی شدند و همه مسلمین را جمع نمودند و همه را با هم برادر نمودند. ابوبکر را با عمر برادر نمود و عثمان را باعبدالرحمن بن عوف برادر نمود و فقط حضرت علی ( ع ) تنها ماند حضرت علی( ع ) از رسول اکرم ( ص ) سوال نمود که من را با کسی برادر ننمودی رسول اکرم( ص ) فرمودند: قسم به خداوند که من را به رسالت فرستاد شما را نگاه داشتم برای خودم و هیچ کس لایق نیست با تو برادر باشد به جز من ، رسول خدا هم لایق نیست با کسی برادر باشد به غیر از نفس علی ( ع ) .شما از من هستی مثل منزلت هارون به موسی ( ع ) 

حضرت علی ( ع ) فرمودند: من چه چیزی از شما ارث میبرم ؟ رسول اکرم

( ص ) فرمودند: من نبوت را از انبیا ارث برده ام و تو از من وارث کتاب خدایی و وارث انبیاء. 



نظرات شما عزیزان:

منبر مجازی یک طلبه
ساعت19:51---10 خرداد 1391
سلام . خدا قوت . خسته نباشید . به وبلاگ من هم سری بزنید و در خوب شدن وبلاگم و خودم کمکم کنید . اجرتون با مهدی و خداافظ .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته: رضا رحمانی در: پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:,

|

آرشيو مطالب پيشين:

No Image
No Image No Image No Image

درباره ما


    به وبلاگ من خوش آمدید

لينك دوستان

< Html />


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    خبرنامه وب سایت:

    برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




    آمار وب سایت:
     

    بازدید امروز : 13
    بازدید دیروز : 8
    بازدید هفته : 38
    بازدید ماه : 100
    بازدید کل : 46286
    تعداد مطالب : 17
    تعداد نظرات : 12
    تعداد آنلاین : 1

توضيحات

No Image No Image